Dopper er en nederlandsk, miljøbevisst virksomhet som produserer drikkeflasker. Hele virksomheten er bygget opp rundt prinsippet om at vi må passe på planeten vår, og ikke minst forsøke å minimere bruken av engangsdrikkeflasker i plast, som skaper en enorm opphopning av plastavfall. Med fokus på planetens ressurser er det Doppers misjon å bidra til en verden hvor mengden av engangsplast reduseres, og hvor alle, uansett hvor de er lokalisert, har adgang til trygt drikkevann. Måtene de ønsker å gjøre dette på er følgende:
- Skape bevissthet om effekten av bruk av engangsplast, og inspirere folk til å tenke annerledes og endre adferd.
- Tilby innovative produktkolleksjoner med bærekraftige designflasker til drikkevann.
- Øke adgangen til trygt drikkevann for mennesker verden over.
Med fokus på hvor mye kloden og havene våre belastes med avfall, og på at plast kommer inn i næringskjeden i små partikler via sjøliv og fugler - og igjen i mennesker - kjemper de for å utgjøre en forskjell. Dropper bruker Cradle to Cradle-konseptet, som er et designkonsept hvor produktene deres inngår i et biologisk eller teknisk kretsløp og skaper verdi for både mennesker, miljø og økonomi. Dette handler om å maksimere gjenbruket og minimere destruksjon, slik at miljøet forbedres fremover.
Dopper har valgt å inngå i donasjonsprojekter i Simavi i Nepal med 5 % av sin netto omsetning. Her er de med på å sikre drikkevannsprosjekter og løsninger på plastforurensning.
Dopper har vunnet prisen Red Dot Design Award for sine drikkeflasker.
Dopper er en nederlandsk, miljøbevisst virksomhet som produserer drikkeflasker. Hele virksomheten er bygget opp rundt prinsippet om at vi må passe på planeten vår, og ikke minst forsøke å minimere bruken av engangsdrikkeflasker i plast, som skaper en enorm opphopning av plastavfall. Med fokus på planetens ressurser er det Doppers misjon å bidra til en verden hvor mengden av engangsplast reduseres, og hvor alle, uansett hvor de er lokalisert, har adgang til trygt drikkevann. Måtene de ønsker å gjøre dette på er følgende:
- Skape bevissthet om effekten av bruk av engangsplast, og inspirere folk til å tenke annerledes og endre adferd.
- Tilby innovative produktkolleksjoner med bærekraftige designflasker til drikkevann.
- Øke adgangen til trygt drikkevann for mennesker verden over.
Med fokus på hvor mye kloden og havene våre belastes med avfall, og på at plast kommer inn i næringskjeden i små partikler via sjøliv og fugler - og igjen i mennesker - kjemper de for å utgjøre en forskjell. Dropper bruker Cradle to Cradle-konseptet, som er et designkonsept hvor produktene deres inngår i et biologisk eller teknisk kretsløp og skaper verdi for både mennesker, miljø og økonomi. Dette handler om å maksimere gjenbruket og minimere destruksjon, slik at miljøet forbedres fremover.
Dopper har valgt å inngå i donasjonsprojekter i Simavi i Nepal med 5 % av sin netto omsetning. Her er de med på å sikre drikkevannsprosjekter og løsninger på plastforurensning.
Dopper har vunnet prisen Red Dot Design Award for sine drikkeflasker.